Animation reflection / Réflexion d’animation

This year I worked on many different types of animation. Some examples are; flash animations, blender animations and claymation.

Flash animations: when I animated in flash I learned a lot about the importance of proportions and how to make a drawing move as it was alive. I learned how to use “Keyframes” and how to show expression with something simple like a stick figure.

Blender animations: playing with blender I learned how to animate in 3D and how to build buildings with the program. I learned how to adjust the person’s posture to make it look like he’s walking. I learned about the weight distribution and the balance so that the person did not fall and looked alive instead of robotic.

Claymation animations: To do these claymation animations, I had to take what I knew about 2D animation and 3D animation to create a 3D character that would move like my stick figure in 2D. I learned that it is very difficult to sculpt a face with modeling clay and that fingerprints on clay people are inevitable.

Réflexion d’animation

Cette année, j’ai travaillé sur différents types d’animation. Quelques exemples sont; animations flash, animations de mixeur et claymation.

Animations Flash: en animant au flash, j’ai beaucoup appris sur l’importance des proportions et sur la manière de faire bouger un dessin tel quel. J’ai appris à utiliser les “images clés” et à montrer une expression avec quelque chose d’aussi simple qu’un bâton.

Animations Blender: en jouant avec blender, j’ai appris à animer en 3D et à construire des bâtiments avec le programme. J’ai appris à ajuster la posture de la personne pour lui donner l’impression de marcher. J’ai appris la répartition du poids et l’équilibre afin que la personne ne tombe pas et ait l’air vivante au lieu d’être robotisée.

Animations Claymation: pour réaliser ces animations Claymation, je devais prendre ce que je savais de l’animation 2D et de l’animation 3D pour créer un personnage 3D qui bougerait comme mon personnage en 2D. J’ai appris qu’il est très difficile de sculpter un visage avec de la pâte à modeler et que les empreintes digitales sur des personnes en argile sont inévitables.

One thought on “Animation reflection / Réflexion d’animation”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *